Ajankohtaista (vanha)

Tältä sivulta voit seurata lippukuntamme uusimpia kuulumisia

Otsikko

Posted by on helmi 18, 2014 in Ajankohtaista | 0 comments

blablabala

Loiskis 2013

Posted by on heinä 11, 2013 in Ajankohtaista | 0 comments

Näihin tuttuihin maisemiin nousee ensi viikolla kesäleiri ”Loiskis 2013”.
Sääennustus pitkällä tähtäimellä lupailee mahtavaa leirisäätä, ohjelmien
suunnittelijat ovat pistäneet parastaan, uimavesi on sopivan lämmintä ja
leirikeittiön ruokalista saa veden kielelle. Leirikuume kovassa nousussa!
Lähtölaskenta alkaa: ÄN…YY…TEE… 🙂

Inna

Tuuliniemessä

Posted by on kesä 9, 2013 in Ajankohtaista | 0 comments

Aurinkoinen kesäilta Tuuliniemessä oli työntäyteinen! Iso kiitos Leijonille,jotka nikkaroivat meille teltan alus ”näkkärin”. Metsäveikkojen rakentama puuvaja on myös harjakorkeudessa. K-I-I-kii-T-O-S-tos Juha ja kumppanit!!

Tunnelmia Smurffiinojen toisesta kokouksesta

Posted by on syys 10, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Kaikkialta kuuluu nuorten neitien kikatusta ja supinaa. Uuden seikkailijaryhmän, Smurffiinojen intoa puhkuvat 10-vuotiaat tytöt askartelevat ryhmälleen viiriä. Uusi ryhmä, uusi ikäkausi ja sen mukanaan tuomat haasteet sekä salakielellä kirjoitettu toimintasuunnitelma kutkuttavat vatsan pohjassa. Mitähän seuraavan kokouksen ”Rinkka rokkaa kohti retkeä” mahtaakaan pitää sisällään ja mihin ihmeeseen silloin tarvitaan ruokailuvälineitä? Jos olet 10 – 12–vuotias tyttö, tule mukaan Smurffiinoihin niin saat tietää mistä on kyse! Kokoonnumme Tornionmäen vanhalla nuorisotalolla Ketotiellä keskiviikkoisin klo 17.30 – 19.

Heidi

Avajaisiltanuotio

Posted by on elo 27, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Valokuvat kämpän seinällä, laululeikki ja auringonpaiste. Makkaraa ja tikkupullaa nuotiolla, lautasella mansikkahillo. Askartelussa heijastin syksyn varalle. Uudet ja vanhat jäsenet, äidit, isät, tyttäret ja muut perheenjäsenet. Nauru ja puheensorina kaikumassa Tornionmäessä. Siitä on avajaisiltanuotio tehty. Nyt on hyvä pyöräyttää uusi toimintakausi käyntiin !

Tanja

Ruis 2012 virallinen leiribiisi!

Posted by on elo 11, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Yllä olevasta linkistä pääsee fiilistelemään leiribiisiä 🙂

Ruis 2012 -leiri, viimeinen päivä

Posted by on elo 11, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Maanantai ja lähtöpäivä. Tunnelmat olivat aamusta asti haikeat ja väsyneet kun rinkkoja pakattiin ja leiriä purettiin pois. Paljon on viikossa tapahtunut, uutta opittu ja koettu, uusia kavereita saatu, numeroita vaihdettu, vaatteet liattu, jalat naarmutettu, ääni huudettu käheäksi ja nukuttu muutama tunti, leiriromanssejakin taisi syntyä  Pian on aika lähteä kotii parantelemaan kipeää kurkkua, nuhaa ja yskää, yllättävän moni sai pöpön leiriltä. Aluetta siivotessa ja ystäviä hyvästellessä monien Ruis-paidat täyttyivät uusien ja vanhojen tuttujen nimistä ja muista lauseista ”oot ihana” ja ”muista minut!”. Väsyneet partiolaiset jakautuivat eriteille omiin busseihinsa mielessä vain jälleen näkemisen toive ja rinkallinen upeita muistoja. Neljän vuoden päästä nähdään uudella piirileirillä!

Ei oo pelkkä risuäes
Ei se hyydy ylämäes
Aina jaksaa naurattaa
Hi hi KARHI!

Ruis 2012 -leiri, seitsemäs päivä

Posted by on elo 11, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Sunnuntai, viimeinen kokonainen päivä. Aamupäivä alkoi tapahtumalla alaleireissä, minkä tarkoituksena oli perehtyä partiolaisten ihanteisiin, partiolupaukseen ja partiolakiin. Tehtäviä oli monenlaisia: ensin etsittiin ihanteiden sanoja metsästä ja niistä piti muodostaa lause, ihanteista ja niiden tarkoituksesta keskusteltiin, yhdestä partiolain kohdasta piirettiin ja toisesta tehtiin näytelmä. Lopuksi kaikki uudistivat oman partiolupauksensa. Keskustelua syntyi paljon ja uskon, että kaikki oppivat uutta meidän partiolaisten aatteesta, ainakin partiolaki oli kaikille täysin uusi juttu. Syvällisen aamupäivän jälkeen iltapäivä jatkui sudarien osalta kädentaidoilla, jossa tehtiin ruisukko. Muiden ohjelmassa oli vuorossa vesi 1, jossa tarkoituksena oli päästä melomaan ja uimaan vaatteet päällä, mutta osa ohjelmasta jäi pois yllättäneen sateen ja ukkosen takia. Illalla sateen loputtua ohjelmassa olivat leirin päättäjäiset ja olympialaisten palkintojen jako. Kirjavassa ja oikeassa sarjassa palkinnot menivät Härkimeen ja Vakkaan ja heille jaettiin mitalit kaulaan, mutta kisoihin eniten osallistunut alaleiri voitti makeimman 4 kg karkkilaatikko palkinnon. Arvaatte varmaan, että Karhihan sen voiton vei Touhukkaan päivän jälkeen viimeinen yö Ruislehdonmäessä lasketui metsän hiljaisuuteen.

Ruis 2012 -leiri, kuudes päivä

Posted by on elo 11, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Lauantai, toiseksi viimeinen kokonainen leiripäivä, mutta täynnä toimintaa. Tänään leirillämme oli nimittäin vierailupäivä. Vanhempia, sisaruksia, sukulaisia ja kavereita tuli jokaiseen leiriin katsomaan metsässä oleilevia partiolaisia (tuomaan siis karkkia). Ylimääräisiä tavaroita ja likaisia vaatteita tyhjennettiin rinkoista pois kotiin viemisiksi. Vierailupäivä kesti 12-18 ja leirissä kierreltiin tutkimassa paikkoja, syötiin ja kerrotiin kuulumisia. Kun kaikki vieraat olivat paikalla, meitä oli yhteensä lähes 900 Ruislehdonmäessä! Vierailun päätyttyä olivat tiedossa leiriolympialaiset. Olympialaiset alkoivat avajaisseremonialla, jossa kerrottiin olympiarenkaiden merkityksestä ja olympiatuli sytytettiin taustalla soiden vanha olympiakappale. Joukkueiden koko sai olla 5 henkilöä ja kilpailtiin joko kirjavassa tai oikeassa sarjassa. Oikeassa sarjassa joukkueen täytyi muodostua 2 sudenpennusta, 2 seikkailijasta ja yhdestä vanhemmasta partiolaisesta. Kirjavassa sarjassa joukkueen jäsenten iällä ei ollut väliä. Meillä Karhissa osallistuminen oli innokasta ja runsasta, monta joukkuetta halusi mukaan. Rasteja oli viisi: yhdessä täytyi heittää lennokkia mahdollisimman pitkälle, toisessa piti ämpäriin mitata 1 kg ja viedä ämpäri 10m päähän merkistä, kolmannessa tunnistettiin Kymenpiirin huivimerkkejä, neljännessä muun joukkueen piti kannatella yhtä köyden varassa mahdollisimman kauan ja viidennessä syötiin ruisleipää kolmesta eri tasosta nopeuden ratkaistaessa. Olympialaiset olivat hauskat ja haastavat ja sen jälkeen uupuneet leiriläiset nukahtivat nopeasti makoisiin uniin.

Ruis 2012 -leiri, viides päivä

Posted by on elo 6, 2012 in Ajankohtaista | 0 comments

Perjantaina heräsimme haikilta ja rivakkaan tahtiin söimme aamupuurot, purkasinme teltat, pakkasimme tavarat ja lähdimme takaisin kohti leiriä. Nyt reittimme kulki todellisen rämeikön läpi joka meni kutakuinkin näin: ylämäki alamäki, suo, oja, ylämäki, alamäki… Haikilta saavuimme ensin pesemään trangiat ja sitten pääsimme suoraan telttasaunaan. Ihana tunne uida ja peseytyä haikin jäljiltä! Sudenpennutkin alkoivat saapua leiriin ja majoittua telttoihinsa. Hetken saimme hengähtää ja lepäillä, ennenkuin ohjelma jatkui suunnistuksella, johon sudaritkin osallistuivat. Saimme valita lähdemmekö 2-3 km suunnistusreitille vai harjoittelemmeko ensin. Harjoitteluun kuului kartan piirtämistä ja matkojen arviointia sekä kompassin käyttöä. Tytöt pärjäsivät mukavasti, vaikka mutkia olikin matkassa. Suunnistamasta saavuimme iltapalalle, jonka jälkeen vuorossa oli koko leirin yhteinen iltanuotio. 450 ihmisen ryhmittäytyessä alaleiriensä mukaan järjestykseen ja huutaessa omia huutojaan tunnelma oli taattu. Stagella jokainen alaleiri teki pienen esityksen ja oli muutakin hauskaa ohjelmaa leirin tapahtumista ja lauluja laulettiin. Nukkumaan menimme hyvillä mielin ajallaan.